Turquality destekleri 2,2 milyar TL’yi buldu

Turquality destekleri 2,2 milyar TL’yi buldu

Dünyanın ilk devlet destekli marka geliştirme programı olan Turquality ile bugüne kadar 2,2 milyar TL’lik destek verildi. Bu kapsamda 180 şirketin yurtdışında açtığı 2 binin üzerinde noktaya destek sağlandı.

Önümüzdeki dönemde ruhsatlandırma, klinik test çalışmaları ve danışmanlık gibi hizmetlerin de desteklenmesiyle Turquality’nin daha da büyümesi planlanıyor.

Uluslararası markalaşma potansiyeli olan firmalara destek olma hedefiyle başlatılan Turquality, kapsamını genişleterek büyümeye devam ediyor.

Bugüne kadar 180 firmanın 186 markasına 2,2 milyar TL’lik destek verildi. Bu kapsamda şirketlerin yurtdışında açtıkları mağaza, ofis, depo ve satış sonrası servis hizmeti veren 2 binin üzerinde birime destek sağlandı.

Ekonomi Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre, 2006 yılından bugüne kadar incelendiğinde sağlanan destekler ağırlıklı olarak tanıtım harcamaları, danışmanlık giderleri, kira ve dekorasyon giderleri için kullanıldı. Desteklenen kalemlerin dağılımında birinci sırayı ise tanıtım aldı.

Turquality kapsamında halen patent, faydalı model, endüstriyel tasarım ve marka tesciline ilişkin harcamalar, kalite belgesi alımına ilişkin giderler, tanıtım, reklam ve pazarlama faaliyetlerine yönelik finansal destekler var. Bunlara ek olarak, ruhsatlandırma, klinik test çalışmaları ve danışmanlık unsurlarının da önümüzdeki dönemde program kapsamında desteklenmesi planlanıyor.

Pilot sektör olarak hazır giyim ve tekstil sektörleri ile başlayan Turquality bugün hizmet sektörünü de bünyesine alarak kapsamını genişletmiş durumda. Otomotiv ana ve yan sanayi, kimya gibi sektörler ön plana çıksa da Turqua-lity’nin desteklediği sektörlerin sayısı sürekli artıyor. Örneğin kısa bir süre önce programına hizmet sektörü kapsamında konaklama, perakende, film/ müzik dağıtımcıları gibi yeni sektörler dahil edildi.